Nissan Hovány

Történelem

www.nissanhovany.hu » rólunk » történelem

A Hovány cégcsoport története

 

Hovány Márton

1991 – Hovány Márton megalapítja a Hovány Kft-t, az ország első Nissan-márkakereskedését Kecskeméten

1994 – az akkori Nissan-importőr kivonul a magyar piacról, emiatt a Hovány Kft. is váltásra kényszerül: elvállalja a Ford kecskeméti képviseletét.

1996 – Békéscsabán átvesszük a Ford képviseletét

2004 – megalakul a Hovány Szeged Kft., az új Csongrád megyei Ford-képviselet

2006 – Új szalon épül Szegeden. Ebben az évben újra elnyerjük a Ford elnöki díját.

2006-ban a cégcsoporthoz a következő márkák tartoznak:

  • Mitsubishi (Kecskemét, Békéscsaba, Szeged)
  • Hyundai (Kecskemét, Békéscsaba Szeged)
  • Subaru (Kecskemét)
  • Volvo (Békéscsaba, Szeged)
  • Nissan (Kecskemét, Békéscsaba, Szeged).

2007 – Békéscsabán elkészül a Dél-Alföld legnagyobb autós komplexuma.

2007 – csatlakozik a cégcsoporthoz a Mercedes – Benz (Kecskemét, Békéscsaba)

2008 – A Nissan Hovány megnyitja debreceni márkaképviseletét

2009 – csatlakozik a cégcsoporthoz a Peugeot (február) és a Citroen (november)

2010 – A Nissan Hovány megnyitja szolnoki márkaképviseletét

2011 őszén a szolnoki márkaképviselethez csatlakozik a Citroen, majd 2013 tavaszán pedig a Ford

2013 őszén megnyit a Ford Hovány új márkaképviselete Szentendrén.

 

Díjak:

  • A FORD ELNÖKI DÍJA– 4 alkalommal
  • Az ÉV FORD MÁRKAKERESKEDŐJE cím – 2 alkalommal
  • FORD KIVÁLÓSÁGI DÍJ (Ford Excellece Award)
  • 2005-ben Hovány Márton elnyeri az ÉV VÁLLALKOZÓJA díjat
  • AZ ÉV VOLVO-, HYUNDAI- ÉS NISSAN MÁRKAKERESKEDŐJE címek
  • továbbá számos más hazai és nemzetközi elismerésben részesül

 

A Nissan Hovány története

 

1991 – Hovány Márton megalapítja a Hovány Kft-t, az ország első Nissan-márkakereskedését Kecskeméten

1994 – az akkori Nissan-importőr kivonul a magyar piacról, emiatt a Hovány Kft. is váltásra kényszerül: elvállalja a Ford kecskeméti képviseletét.

2006 – megalakul a Hovány Dél-Alföld Kft.

2006 – Szalonnyitás Kecskeméten

2007 – további Nissan kereskedések Szegeden és Békéscsabán

2008 – Szalonnyitás Debrecenben

2010 – Szalonnyitás Szolnokon és Budapesten

2013 – a Nissan Hovány elnyeri a Magyarország és Közép-Kelet Európa legjobb kereskedése címet.

 

A Nissan történelme

 

Első DAT autó1910 - A Nissan gyökerei egészen 1910-ig nyúlnak vissza, amikor három üzletember megalapította a Kwaishinsha Motorcar Works Company-t. A három üzletember: Kenjiro Den, Rokuro Aoyama és Meitaro Takeuchi. A gyárból az első ‘DAT’ gépkocsi 1914-ben gördült ki; a nevét a három üzletember  nevének kezdőbetűiről kapta.
1925 - A céget 1925-ben átkeresztelték, és DAT Motorcar Company lett belőle.  Az elkövetkezendő években egyesült a Jitsuyo Jidosha Company és létre jött a DAT Automobile Manufacturing Co Ltd. Az osaka-i székhelyű vállalat továbbra is gépkocsikat gyártott itt egészen 1932-ig.

1930 - A Nissan elkezdett együtt működni az angol Austinnal (amely British Motor Corporation-ként volt ismert), biztosítva számára az automobil és motor terveket. A Nissan 1930-ban kezdte meg az Austin 7s gyártását, és az új licensz szerződéssel megnyílt az út a legkülönfélébb Austin alapú modellek, például az eredeti Austin alapú Datsun 1000 gépkocsik gyártása felé. 

1931 - ben gördült le a szalagról az első DATSON – melynek jelentése “Son of DAT” (azaz a DAT fia). Az utolsó magánhangzót azonban "SUN"-ra módosították, mert a "son" szó japánul "veszteség"-et is jelent.

1933-ban a vállalat neve Jidosha-Seizo Co. Ltd.-re módosult és a cég áttelepült Yokohamába. 1934-ben a Jidosha-Seizo egyesült egy másik japán gépkocsi gyártó céggel, a Nihon Sangyo Co. Ltd.-vel ("Japan Industry Co. Ltd."), amelynek népszerű elnevezése "Ni-San" volt. A cég neve 1934.  június 1-én Nissan Motor Co., Ltd. lett.

1966-ban a Nissan egyesült a Prince Motor Company, ezzel igényesebb autókkal, például Skyline és Gloria kibővítve termék skáláját. A Prince nevet végül megszüntették, és a további Skyline és Gloria gépkocsik már a Nissan nevet viselték.

A Nissan az 1980-as évek végén bevezetett egy Infiniti nevű új luxusautó márkát az amerikai piacra. Az üzemanyag válság kezdetén a Nissan az egyik legnagyobb autó exportőrré nőtte ki magát és új gyárakat hozott létre Mexikóban, Ausztrália, Tennessee-ben, Mississippi-ben. Az angol Sunderland-ben , és a dél-afrikai Pretoriában.

1992-ben értékesítették a kétmilliomodik Nissan gépjárművet az Egyesült Államokban, és ekkor gyártották le az első Nissan gépkocsit, a Nissan Quest-et, amely egy MPV gépkocsi volt,  melyet a Nissan az amerikai Ford Motor Company-val közösen gyártott le.

1999 - A ‘Keiretsu’ üzleti modell, amely az 50-es és 60-as években Japánban elterjedt hagyományos gyakorlat volt, segített a jó hosszú távú kapcsolatok kiépítésében a vásárlókkal és a beszállítókkal a termékfejlesztés érdekében, és csökkentette annak veszélyét, hogy konkurens cégek vegyék át a piacot.

Sajnos az idő előre haladtával a beszállítók egyre jobban emelték az áraikat, és így a Nissan számára a költségek túlságosan nagyok lettek. A termékeket nem cserélték le és az árrések egyre jobban összementek, ami negatívan hatott az értékesítésre..

A Keiretsu kapcsolatok megtartásának gyakorlata ekkorra tehertétellé vált, de mivel egy keiretsu megtörése tabunak számított, a Nissan 22 milliárd USA dollár adósságot halmozott fel és a  csőd szélére került.

1999 - Március 26-án a Nissan és a Renault aláírtak egy nemzetközi együttműködési szerződést, amely lehetővé tette, hogy mindkét vállalat élvezze a másik erősséginek és szakértelmének előnyeit. A Nissan-t  nagyon megterhelték az adósságok, de az amerikai piacon erős pozícióval bírt.  A Renault jelentős készpénz tartalékkal rendelkezett, de az Államokban kevéssé volt ismert.  A Renault 5,4 milliárd USA dollár készpénz befektetésével 36,8 %-os részvényessé vált a Nissan vállalatban.

Ez a szövetség események sorozatát indította el, amely meghozta a szerencsét a Nissan számára, és megváltoztatta azt a kulturális nézőpontot, ahogyan a japán vállalatok az üzleti életben eljárnak.
1999-2002

‘Az újraélesztési terv’

‘Az újraélesztési terv’ egy hároméves terv volt a működési költségek leszorítására, a vállalat adósságainak csökkentésére, valamint hosszú távú fejlődési lehetőségek megteremtésére.

Az általános cél az volt, hogy 2002-re 30%-kal csökkentsék a gyártási kapacitást, 82%-ra növeljék a gyártó üzemek kihasználtságát, és 4,5%-ot meghaladó üzemi nyereséget hozzanak létre.

Minden kitűzött célt két éven belül elértek.

‘Az 180-as terv’

‘A 180-as terv’ célja az volt, hogy három éven belül tartós hasznot jelentő növekedést érjenek el.

A terv része volt 2004-ig további egymillió gépkocsi értékesítése (2,6  millióról 3,6 millióra), amely a Nissan nemzetközi értékesítési volumenében 40%-os növekedést jelentett, valamint a Nissan nemzetközi piaci részesedésének megnövelése 4,6%-ról 6%-ra.

Ennek eléréséhez a Nissannak ki kellett bővítenie gépkocsi portfolióját a minőség és a (Nissan értékesítési és szolgáltatási színvonal) megőrzése mellett.

‘Az értéknövelő terv’

 ‘Az értéknövelő terv’ folyamatos fejlődést biztosít, beleértve azt is, hogy 2008 év végéig nemzetközi szinten az értékesített gépkocsik száma eléri 4,2 milliót:

Nemzetközileg 28 új modell kerül bevezetésre, amelyből 18 már  létező modellek felújított változata, 10 pedig olyan teljesen új modell, amely új piaci szegmensekben is fel tudja venni a versenyt

Az Infiniti - a Nissan luxusautó márkájának bevezetése a nemzetközi piacokon. A márkát 2006-ban mutatták be Oroszországban a többi európai piacon pedig 2008-ban kerül bevezetésre

A márka megalapozása a Light Commercial Vehicle (LCV) típusú járművek nemzetközi piacán. Az aktuális értékesítési volumen megduplázása világszerte 432 000 egység eléréséhez, és 8%-ot meghaladó üzemi nyereség kitermelése

2007 - A Nissan bevezette a QASHQAI modellt – amely egy kompakt keresztezett gépkocsi, mely ötvözi a hagyományos családi háromajtós autók legjobb tulajdonságait a tovább fejlesztett 4X4 lehetőséggel. A QASHQAI a Nissan gépkocsik között kulcsfontosságú járműnek tekinthető, és fontos szerepet tölt be a fenntartható és gyümölcsöző európai
terjeszkedés tekintetében. A gépkocsit Angliában, Sunderland-ben gyártják, és összesen 322,8 millió Eurós beruházást jelentett.

A QASHQAI a kis gépkocsi kategória egyetlen olyan tagja, amely ötcsillagos EURO NCAP minősítést kapott. A tesztek során is a legmagasabb pontszámot érte el, illetve a gyermekek védelme szempontjából négycsillagos minősítést kapott.